مٌد و پوشاك

چطور شال را با مانتو و استایل خود ست کنیم؟

شال و مانتو

خانم‌های ایرانی در اکثر مواقع به دنبال ست کردن مانتو با شال یا روسری خود هستند. احتمالاً شما نیز در برخی مواقع با این موضوع که چه بپوشید مشکل داشته‌اید. ما اینجا هستیم تا با ارائه این مقاله شما را با اصول ست کردن مانتو و شال یا روسری آشنا کنیم. درواقع سعی می‌کنیم که بعد از خواندن این مطلب دیگر در ست کردن لباس‌ها و انتخاب شال مناسب مانتو خود مشکلی نداشته باشید. به نظر شما غیر از کفش و مانتو یک زن ایرانی چه کلکسیون دیگری دارد؟ درست است، شال و روسری.

اصول ست کردن شال و روسری با مانتو

در ابتدا چند اصطلاح مهم را به شما معرفی می‌کنیم.

  • ته رنگ: به ترکیب هر رنگ با سفید ته رنگی از رنگ اولیه گفته می‌شود که هر چقدر در این ترکیب رنگ سفید بیشتر باشد رنگ نهایی روشن‌تر است. رنگ سفید با ته رنگ‌ها به خوبی ست می‌شود و می‌توانید از این موضوع در ست کردن شال و روسری با مانتو استفاده کنیم
  • سایه رنگ: به ترکیب رنگ‌ها با رنگ سیاه، سایه رنگ گفته می‌شود که هر چقدر رنگ سیاه ترکیب بیشتر باشد، رنگ تیره‌تری حاصل می‌شود. رنگ سیاه و تن‌های رنگی به خوبی با هم تناسب دارند و ست می‌شوند.
  • تن رنگ: تن رنگ‌ها در واقع ترکیب هر رنگ با خاکستری است. رنگ خاکستری با تن‌های رنگی به خوبی ست می‌شود. مانند عکس زیر که پالتو خاکستری با یک شال تن رنگی بنفش ست شده است.

ست کردن شال سفید

شال سفید را (از آنجایی که رنگ سفید ماهیتی خنثی دارد) می‌توانید با هر رنگ دیگری ست کنید و استایلی زیبا برای خود بسازید. اما در هر صورت اگر رنگ سفید را برای شال خود انتخاب کرده‌اید، چند رنگ ویژه، برای انتخاب لباس و مانتو به شما پیشنهاد می‌کنیم. رنگ هایی نظیر قرمز و سبز همیشه در کنار سفید جذاب هستند و تضاد قابل توجهی را ایجاد می‌کنند. همچنین می‌توانید از شال سفید برای استایل های مشکی و خاکستری و کلا رنگ های خنثی نیز استفاده کنید.

اصول ست کردن رنگ‌ها

درصد بیشتری از مشکل، در ست کردن مانتو با شال مختص به انتخاب و ست کردن رنگ آن‌ها است.

درواقع یک سری قوانین قطعی وجود دارند که می‌گویند کدام رنگ‌ها در کنار یکدیگر بهتر به نظر می‌آیند.

در ابتدا باید رنگ‌ها را بشناسید. سپس تا حد امکان بین رنگ‌ها مطابقت ایجاد کنید.

برای اطمینان بیشتر از ست‌های مطمئن استفاده کنید.

در ادامه به‌صورت مختصر به اصول ست کردن رنگ‌ها می‌پردازیم تا شما بهتر بتوانید رنگ مانتو و شال یا روسری خود را ست کنید.

نکته آخر

با استفاده از اصول بالا شما رنگ‌های اصلی برای ست کردن شال و روسری خود با مانتو و همچنین روسری مناسب خودتان را می‌شناسید و می‌توانید کمد روسری‌های خود را مرتب کنید. اگر استفاده از این اصول برای انتخاب روسری مناسب برایتان سخت،‌ وقت گیر یا گمراه کننده است، می‌توانید از برنامه‌های آنلاین کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *