سبک زندگی

انواع پوشاک زنانه

پوشاک زنانه به لباس‌هایی گفته می‌شود که بانوان مورد استفاده قرار می‌دهند. این نوع پوشاک‌ها از دو بخش به وجود آمده و شامل بالاتنه و پایین تنه هستند. بخش بالاتنه پوشاک‌های زنانه، پیراهن و یا بلوز بوده و پایین تنه این لباس‌ها نیز شلوار و یا دامن را در بر می‌گیرد. این دو بخش در کنار یکدیگر تشکیل دهنده پوشاک زنانه هستند. این لباس‌ها انواع و اقسام مختلفی داشته و شامل بافت زنانه، ست مادر و دختر، بلوز، شلوار، سرهمی، پیراهن، مانتو، شال، کت و … هستند. در این مقاله به ارائه مطالبی در زمینه پوشاک زنانه خواهیم پرداخت و انواع مختلف این لباس‌ها را بررسی خواهیم کرد .

انواع پوشاک زنانه

لباس‌های بانوان را می‌توان در دسته بندی‌های متعددی جای داد. از جمله این لباس‌ها می‌توان به لباس‌های رسمی، لباس‌های مجلسی، لباس‌های راحتی و خانگی، لباس خواب و .. اشاره کرد. در ادامه به شرح مختصر و معرفی این پوشاک‌ها خواهیم پرداخت.

پوشاک رسمی بانوان 

این نوع از لباس‌ها همان‌طور که از نامشان نیز مشخص شده به طور ویژه مخصوص استفاده بانوان در مراسم‌ها و مجالس رسمی هستند.

برای دوخت این نوع پوشاک از پارچه‌های رسمی و اداری استفاده شده و طرح و نقش آن‌ها نیز به گونه‌ای است که بانوان می‌توانند از آن‌ها در سازمان‌های دولتی و اداری، مراکز خصوصی، بانک‌ها و … استفاده کنند. به تن کردن این نوع پوشاک، بانوان را موجه‌تر نشان داده و استایل آن‌ها را جذاب و منحصر به فرد می‌سازد.

به همین دلیل بسیاری از بانوان ترجیح می‌دهند در محیط‌های کاری و اداری خود از این نوع پوشاک استفاده کنند.

پوشاک مجلسی بانوان

زنان این نوع پوشاک را برای مراسم‌های نه چندان رسمی و مهمانی‌های نه چندان بزرگ به تن می‌کنند. لباس‌هایی که در بیشتر موارد قد و قامت آن‌ها تا زانو بوده و با کفش‌های پاشنه بلند ست و هماهنگ می‌شوند. این لباس‌ها متناسب با فصل سال و گرما و سرمای آن، طراحی و دوخته شده و به بازار مصرف ارائه می‌گردند.

پوشاک‌های مجلسی بانوان مناسب برای فصل تابستان در حالت معمول از قد و قامت بلند برخوردار بوده و نازکی و خنکای مورد نظر را هم دارند. این لباس‌ها با استفاده از پارچه‌های نرم دوخته می‌شوند و در آن‌ها تزیینات جالب توجهی به چشم می‌خورد .

پوشاک راحتی و خانگی بانوان

این نوع لباس‌ها مخصوص استفاده در خانه بوده و به نحوی طراحی و دوخته می‌شوند که بانوان با به تن کردن آن‌ها بتوانند به راحتی فعالیت‌های روزمره خود را پیگیری کنند. این نوع پوشاک با طرح‌هایی جذاب دوخته شده و رنگ‌های شاد و پر انرژی دارد تا بر روحیه بانوان و اعضای خانواده تاثیرات مثبت به وجود آورد.

این نوع پوشاک در بیشتر موارد با استفاده از پارچه‌هایی از جنس نخ دوخته می‌شود تا سلامتی تن بانوان را نیز به دنبال داشته باشد. انواع مختلف بلوز، تی شرت، تاپ، تونیک زنانه و … را می‌توان در این گروه دسته بندی کرد.

پوشاک راحتی و خانگی بانوان باید از کیفیت مناسبی برخوردار بوده و دوام و ماندگاری مد نظر آن‌ها را نیز داشته باشد. در انتخاب این نوع پوشاک زنانه باید دقت کنید که لباسی را برای خرید نظر بگیرید که هم در خانه مرتب و زیبا به نظر برسید و هم احساس راحتی و آرامش را تجربه کنید.

بسیاری از بانوان ترجیح می‌دهند در محیط منزل از لباس‌های تنگ استفاده کنند و یا جنس‌های آزاردهنده را برای خرید در نظر می‌گیرند که این اقدامات به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود .

پوشاک خواب بانوان

این لباس‌ها به طور ویژه مخصوص خواب طراحی شده‌اند و پوشیدن آن‌ها در هنگام خواب و استراحت، آرامش و راحتی زیادی به بانوان ارائه می‌دهد.

این لباس‌ها در انواع مختلف با جنس پارچه‌های متنوع و کیفیت‌های گوناگون دوخته می‌شوند که در هنگام خرید باید به هر کدام از این عوامل توجه و دقت کافی داشته باشید تا لباسی را انتخاب و خریداری کنید که بیشترین آرامش و راحتی را برای شما به وجود می‌آورد.

سعی شما بر این باشد که پوشاک و یا لباس خواب خود را حتماً از جنس نخ و مرغوب فراهم کنید و از خرید لباس‌های دوخته شده با الیاف مصنوعی پرهیز نمایید. وجود الیاف‌های مصنوعی از قبیل پلی استر و یا نایلون در لباس‌های خواب به هوا اجازه عبور و مرور نداده و لذا پوست شما نمی‌تواند به درستی نفس بکشد.

از سوی دیگر این نوع لباس‌ها به تعریق بیشتر بدن هم کمک رسانده و یا به بروز حساسیت پوستی منجر می‌گردند.

پوشاک زمستانه بانوان

برخی از پوشاک‌های زنانه متناسب با فصل سال دوخته شده و برای به تن کردن در آن فصل خاص مناسب هستند. از جمله این لباس‌ها می‌توان به پوشاک‌های زمستانه بانوان، انواع بافت زنانه، از قبیل ژاکت بافت اشاره کرد و یا پالتو، پیراهن بافت، شال‌های بزرگ، یقه اسکی، انواع کت از جمله کت‌های چرمی را نام برد.

استفاده از این پوشاک با وجود سرمای هوا به ویژه در فصل زمستان ضرورت اساسی دارد. از سوی دیگر در انتخاب این لباس‌ها باید به رنگ، طرح و نقش، سایز و فرم بدنی و .. خود نیز توجه داشته و سعی کنید از میان محصولاتی به انتخاب و خرید دست بزنید که از کیفیت و دوام آن‌ها اطمینان خاطر کافی دارید.

هر کدام از این محصولات، تنوع بسیار بالایی دارند. برای نمونه ژاکت بافت زنانه، در رنگ‌ها، طرح و مدل‌های گوناگون و با اندازه‌های کوتاه و یا بلند تهیه می‌شود تا تمامی سلایق بانوان را پوشش دهد. همچنین شما می‌توانید انواع مختلفی از کت و یا پالتوی زنانه را در بازار مشاهده کنید.

این پوشاک‌ها طیف وسیعی از رنگ‌ها را در بر گرفته و شامل رنگ‌های روشن و یا تیره هستند. پس در انتخاب و خرید آن‌ها با هیچ گونه محدودیتی مواجه نبوده و به راحتی می‌توانید فصل سرد سال را پشت سر بگذارید .

ست مادر و دختر

یکی از جذاب‌ترین ایده‌های ست لباس که تاکنون مطرح شده و مورد استقبال بسیاری از افراد هم قرار گرفته، ست مادر دختری است. چنین پوششی علاوه بر ارائه آراستگی و نظم و ترتیب به یک مادر و دختر، آن‌ها را بیش از پیش جذاب می‌سازد.

برای انتخاب و خرید این ست باید به نکات خاصی توجه داشته باشید تا هم با پوشش خود احساس راحتی کرده و هم استایل جذاب و قابل توجهی به وجود آورید. یکی از مهمترین این نکات توجه به جنس پارچه و طرح آن است.

بهتر است برای این خرید خود جنس‌ها و یا پارچه‌هایی را در نظر بگیرید که خیلی خشن نبوده و یا سنگین و دست و پا گیر نیستند. لباس و یا ست مادر و دختری شما نباید خیلی کار شده باشد و یا کودکانه به نظر برسد. اگر به این نکات توجه کافی نداشته و به خرید دست بزنید، با پوشاکی مواجه خواهید شد که مناسب استفاده هر دوی شما یعنی هم مادر و هم دختر نیست.

در این صورت پوشاک مناسب یک رده سنی خاص بوده که این با ایده ست مادر دختری تناسب و تطابق ندارد. به گونه‌ای که لباس و یا ست با طرح‌های کودکانه مناسب رده سنی کودکان بوده و یا لباس‌ها و پارچه‌های کار شده مناسب رده سنی بانوان هستند.

پس به انتخاب و خرید لباس و یا ستی دست بزنید که طرح و رنگ آن هم با سن و سال شما تناسب داشته و هم مناسب استفاده کودکتان باشد. ست مادر دختری را بر اساس نوع کاربرد می‌توان در چند دسته اصلی تقسیم تقسیم بندی کرد که در ادامه به این موضوع اشاره کرده ایم .

ست مادر و دختر فرمالیته و یا آتلیه‌ای 

شما می‌توانید بر اساس نوع مجالسی که پیش رو دارید و مصارف و کاربردهای خود، انواع ست مادر و دختری را انتخاب و خریداری کنید. یکی از محبوب‌ترین این ست‌ها ست‌های فرمالیته و یا آتلیه‌ای هستند.

در دوخت این لباس‌ها از رنگ‌های شاد و هیجان انگیز استفاده می‌کنند تا لباس مناسب سلیقه، ذائقه و روحیات کودکان باشد. شما می‌توانید بر اساس سلیقه شخصی خود طرح‌های متنوع پارچه را برای این پوشاک در نظر بگیرید. این نوع لباس‌ها را می‌توانید در مجالس رسمی هم به تن کنید .

ست مادر و دختر مجلسی

این دسته از پوشاک زنانه و دخترانه به طور ویژه به منظور حضور در مهمانی‌های رسمی و یا مجالس دوخته می‌شوند. ست‌های مادر و دختری مجلسی را می‌توانید از انواع مختلف جنس‌ها فراهم کنید. 

ست مادر و دختر روزانه و یا خانگی 

اگر تمایل به خرید ست مادر دختری و استفاده از آن در مصارف روزانه دارید، بهتر است نوع روزانه و خانگی و یا کژوال را برای این کار در نظر بگیرید. این لباس‌ها در حیطه وسیعی دسته بندی شده و شامل ست‌هایی هستند که می‌توانید از آن‌ها در اماکن عمومی استفاده کرده و یا حتی در هنگام خواب و فعالیت‌های روزانه در منزل آن‌ها را به تن کنید.

ست‌های روزانه ساده‌تر از ست‌های فرمالیته و یا مجلسی تولید می‌شوند و هزینه کمتری هم بابت خرید آن‌ها باید پرداخت کنید. نکته‌ای که باید در زمینه ست مادر دختری به آن توجه داشته باشید این است که تولید کنندگان در فرایند طراحی و دوخت این لباس‌ها به طور حتم و لزوم از طرح و نقش‌های کاملا یکسان استفاده نمی‌کنند.

این ست‌ها باید دارای نقاط اشتراکی باشند و یا به صورت همرنگ با یکدیگر دوخته شوند. در واقع این نوع پوشاک زنانه و دخترانه را می‌توان از نظر میزان تشابه با یکدیگر نیز دسته بندی نموده و آن‌ها را در گروه ست‌های کاملاً یکسان، ست‌های مشابه و متناسب با سن و سال و ست‌های دوخته شده با پارچه‌های متفاوت اما دارای تم مشترک، جای داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *